NAJNOWSZE
EP07-444 z TLK Orzeszkowa ze Szklarskiej Poręby do Warszawy
Przejeżdża bez zatrzymania przez Stację Boguszów Gorce.
ST44-1204
Olsztyn Główny. Na modernizowanej miejscowej stacji manewruje Gagarin ST44-1204. W oddali odpoczywa SM42-900.
SA133-016
Przystanek Nowy Dwór koło Ornety (szlak Pieniężno - Orneta) opuścił szynobus SA133-016 "Warmia" rel. Braniewo - Chorzele.
Kolorowy Byk
14.05.2024 Wrocław Gądów ET22-939 jako luzak stronę Popowic. Prawdopodobnie jako lokomotywa dla Maszynistów którzy robią zapoznanie szlaku(ponieważ było ich tam ze 4 😉)
Diesel Power
12.05.2024 Starczów. Duet lokomotyw : M62Ko-1242+TEM2-141 w służbie firmy JAXAN z węglarkami pod załadunek za chwilę minie stromy podjazd i z górki dojedzie do Kamieńca Ząbkowickiego. Fotka zainspirowana zdjęciami z tej miejscówki Tomáš Ságner który odkrył wykarczowany wąwóz😉
Landrynka we Wrocławiu
Firmowy Vectron firmy Laude X4EA193 488 z firmowymi wagonami wtacza się powoli od strony Popowic.
ET42-007 PKP Cargo
04.05.2024 Stacja Towarowa Wrocław Gądów wieczorową porą ET42-007 czy jak kto woli "James Bond","Czapajew",czy też "Rusek" w oczekiwaniu na wolną drogę.
ST48-042
Szlakiem Braniewo - Chruściel jedzie ST48-042, ze składem czarnego złota, na południe kraju.
Elf II w okleinie 20 lat w UE
Elfik odpoczywa na torze 4 i tak będzie stał do 21 i o 21.45 wraca do Katowic. Na wyświetlaczu "Elf2 Śpi"
Ciasteczko
Poczęstunek z Pociągu na stacji Cieszyn Troszke już nadgryzione. Pociag z okazji 20 lecia w UE .
Specjalny Elf II wjeżdża do Cieszyna
Tytułowy pociąg w okleinie 20 lat w UE wjeżdża na stację Cieszyn jako pociąg specjalny.
Alstom Coradia dla Kolei Holenderskich
01.05.2024 Ścinawa Jednostka Alstom Coradia dla Kolei Holenderskich wraz z drugą jednostką oczekują na zwolnienie szlaku w stronę Rudnej Gwizdanów.Niestety z powodu wykolejenia pociągu PMT w Rudnej brak było możliwości przejazdu i Maszynista zamknął skład.
American Freighter
Na pierwszy rzut oka powiedziałbym, że to Góry Skaliste w USA, a to Wałbrzych. Konkretniej szlak Wałbrzych Główny - Boguszów Gorce Wschód, po którym dość leniwie toczy się JT42CWR nr 66019. Brytyjska maszyna wyprodukowana w 2008 roku ciągnie puste wagony, najprawdopodobniej do kopalni Czarny Bór. Ciekawe natomiast jest miejsce, bo kiedyś był tu tunel, ale za czasów III Rzeszy zdecydowano się rozebrać tunel wraz z górą nad nim. Prace trwały 5 lat i kosztowały 2,7 milionów marek (ówczesnych!). Po wybraniu 450 000 m³ skał powstał 60-metrowy wykop. Przez cały czas (poza krótkimi wyjątkami) pociągi kursowały, mimo, że nad tunelem trwały prace przy pomocy trzech koparek łyżkowych, wiertarek pneumatycznych i materiałów wybuchowych. W celu realizacji przedsięwzięcia wybudowano nie tylko baraki warsztatowe i mieszkalne, ale także kolej wąskotorową, za pomocą której wywożono urobek. Wszystko z powodu pobliskiej kopalni Friedrich Stollberg, która wydobywała węgiel z pokładów znajdujących się wewnątrz góry. Także za pomocą materiałów wybuchowych. Pęknięcie w strukturze górotworu jest do dziś widoczne.
Menu
Ilość fotek w bazie danych: 22132 Fotki po wyświetleniu ustawiają się od najnowszej. Strzałki służą do przewijania fotek o 20 do przodu lub do tyłu.